Marketing met Dimension | Verhelderend en toegewijd om tot de beste aanpak en resultaten te komen. Dimension Marketing is graag jullie marketing guide.

Waar ligt jullie uitdaging? Ligt deze bij het vinden, of het consistent tot uiting brengen van jullie authenticiteit? Of gaat het om het vergroten van de klantloyaliteit? Vanuit verschillende invalshoeken bepalen we de waardevolle stappen die resultaat opleveren.

Marketing met Dimension | Verhelderend en toegewijd om tot de beste aanpak en resultaten te komen. Dimension Marketing is graag jullie marketing guide.

Waar ligt jullie uitdaging? Ligt deze bij het vinden, of het consistent tot uiting brengen van jullie authenticiteit? Of gaat het om het vergroten van de klantloyaliteit?

Vanuit verschillende invalshoeken bepalen we de waardevolle stappen die resultaat opleveren – binnen deze expertises:

Product Branding  |  Corporate Branding
Grafisch Design  |  Webdesign
Marketing
Communicatie

Waar ligt de uitdaging? Wat staat er op jullie marketingverlanglijst? Jullie wensen in kaart brengen en jullie identiteit, de doelen en de doelgroepen daarbij doorgronden.
Gezamenlijk werken aan een doordachte marketingstrategie – die leidend is voor het uitstippelen van het plan van aanpak
met het gewenste resultaat. Van een specifieke salestargets tot en met de klantloyaliteit.

Met het vaststellen van de juiste marketingstrategie kun je de marketingactiviteiten gaan bepalen.
Ligt de focus bij het behalen van een groot bereik en bij het versterken van jullie imago? Of is juist
targetmarketing het doel – met de focus op persoonlijke en toegespitste berichten?

Met de zogenoemde Above en Below the Line (ALT en BTL) activiteiten, of een mix van beiden;
Through the line (TTL), stippelen we het te bewandelen pad uit.

Vanuit verschillende invalshoeken brengen we gezamenlijk de bedrijfs- en merkidentiteit, het klantprofiel, de customer journey, de toughpoints en de markt helder in beeld.
Dit is de basis voor de invulling van de strategie en de uitwerking van elk marketinginstrument.
Vervolgens start het proces van creatie – voor doeltreffende marketing.

Above the line (ATL)

Above the Line | Een merk lading geven. De identiteit van een merk of bedrijf uitdiepen en laten leven – Het DNA vastleggen en vervolgens uitstralen.

Komt de identiteit overeen met het imago in de markt? Door ‘het DNA’ goed vast te stellen, zet je een merk stevig en stabiel in de markt. De uitdaging is om identiteit en imago in balans te houden. 

De identiteit laten spreken en de merkloyaliteit vergroten. Een lange termijn aanpak met behulp van bijvoorbeeld radio, televisie en (online) advertenties.

Above the Line | Een merk lading geven. De identiteit van een merk of bedrijf uitdiepen en laten leven – Het DNA vastleggen en vervolgens uitstralen.

Komt de identiteit overeen met het imago in de markt? Door ‘het DNA’ goed vast te stellen, zet je een merk stevig en stabiel in de markt. De uitdaging is om identiteit en imago in balans te houden. 

De identiteit laten spreken en de merkloyaliteit vergroten. Een lange termijn aanpak met behulp van bijvoorbeeld radio, televisie en (online) advertenties.

Is de stip aan de horizon helder? Als de koers bepaald is, kan de marketingstrategie uitgestippeld worden. 

Voor bedrijven met een al dan niet gevestigde authenticiteit, of voor producten met al dan niet sterk ontwikkelde merkbeleving – er is altijd groei te realiseren. Of het nu gaat om het vergroten van de merkloyaliteit, of het versterken van een marktpositie – een goed toegepaste marketingstrategie vergoot succes.

Through the Line | Het combineren van afgestemde (target)marketing richting jullie specifieke doelgroep(en) met tegelijkertijd een aanpak voor het vergroten van de merk- of naamsbekendheid. 

Een compleet pallet van marketingactiviteiten. Aan de oppervlakte alle golven deinend in de juiste richting – en een stabiele onderstroom met een helder DNA.

through the line (TTL)

Through the Line | Het combineren van afgestemde (target)marketing richting jullie specifieke doelgroep(en) met tegelijkertijd een aanpak voor het vergroten van de merk- of naamsbekendheid. 

Een compleet pallet van marketingactiviteiten. Aan de oppervlakte alle golven deinend in de juiste richting – en een stabiele onderstroom met een helder DNA.

Through the Line | Het combineren van afgestemde (target)marketing richting jullie specifieke doelgroep(en) met tegelijkertijd een aanpak voor het vergroten van de merk- of naamsbekendheid. 

Een compleet pallet van marketingactiviteiten. Aan de oppervlakte alle golven deinend in de juiste richting – en een stabiele onderstroom met een helder DNA.

Met creatieve concepten komt een boodschap tot leven. Doelgroepen (be)grijpen is waar het omdraait.
Dit altijd met een eigen authenticiteit.

Alleen met het doorgronden van de ontvanger – uw klant – en met het doorgronden van
de eigen authenticiteit – van uw bedrijf of uw merk – komt een goed concept tot stand.

Een concept wat uw doelgroep bereikt en mogelijk aanzet tot actie, of de merkloyaliteit vergroot – dat is waar het om draait.
Effectiviteit.

below the line (BTL)

Below the Line | Een duik richting het individu (jullie klant) met snel te behalen resultaten. Goed meetbaar met behulp van bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mails of direct mails.
Snel kunnen wenden en meegaan in de stroming van marktontwikkelingen en wensen van de (potentiële) klant.

Below the Line | Een duik richting het individu (jullie klant) met snel te behalen resultaten. Goed meetbaar met behulp van bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mails of direct mails.
Snel kunnen wenden en meegaan in de stroming van marktontwikkelingen en wensen van de (potentiële) klant.

Below the Line | Een duik richting het individu (jullie klant) met snel te behalen resultaten. Goed meetbaar met behulp van bijvoorbeeld gepersonaliseerde e-mails of direct mails.
Snel kunnen wenden en meegaan in de stroming van marktontwikkelingen en wensen van de (potentiële) klant.

Het plan van aanpak wat gevormd is, kan naar wens in delen ingezet worden.
Afhankelijk van de investering, het tijdsbestek en de doelstellingen.

Dimension Marketing biedt een pallet voor de inzet van marketing; van strategie tot en met de uitwerking van creatieve concepten. Dit in samenwerking met andere partijen waar nodig voor de uitwerking van het gewenste plan.

Een opdracht vraag soms om een passende rol. 
Hieronder meer over deze verschillende dimensies van aansturing, begeleiding tot uitwerking en/of inkoop.

Waar hebben jullie baat bij? Een interim voor het neerzetten van kaders voor de aanpak van marketing in de breedste zin van het woord? Of hebben jullie meer baat bij een intermediair als schakel tussen verschillende samenwerkingsverbanden? Ook alleen een adviserende rol kan wenselijk zijn. Of kunnen jullie een schakel gebruiken die zorgt draagt voor de uitwerking en inzet van marketingmiddelen? Van de marketing- en communicatiestrategie tot en met het design van een communicatie-uiting – jullie marketing guide staat paraat.

In verschillende rollen biedt Dimension Marketing de gepaste aanvulling en/of uitwerking.

Waar hebben jullie baat bij? De uitwerking van een marketingstrategie, een creatieve campagne, of merkloyaliteit vergroten? 
Dit kan in verschillende rollen. Welke rol past het beste binnen het project dat jullie voor ogen hebben, of al gestart is?

Testimonials

Afbeelding Alex Goldblum bij testimonials Dimension Marketing

Silvia is a talented marketing communications executive; creative, driven and a pleasure to work with. She contributed very strongly to Eurofiber's rebranding programme and often lead the subsequent implementation of the brand plan.

Alex Goldblum, CEO at Eurofiber

Afbeelding Wouter Mellaart bij testimonials Dimension Marketing

Vakkundig, snel schakelend, communicatief sterk, zo heb ik Silvia de afgelopen maanden leren kennen. Sprankelende persoonlijkheid die zich makkelijk aanpast aan de dynamiek van alledag. Communicatieve duizendpoot met een scherp oog voor marketing. En bovenal: een aardige vrouw!

Wouter Mellaart, Digital Marketing Manager